Page 91 of 95 FirstFirst ... 41818990919293 ... LastLast
Results 901 to 910 of 949

Thread: le coin Kroadur Breizh

Gold Class Member
    Sex
    Ethnicity
    NorthWest European
    Nationality
    American Southerner
    Y-DNA (P)
    R1b>L617 (England)
    mtDNA (M)
    J1c5 (N.Ire)

United States of America England Northern Ireland Scotland Wales Normandie
    Thank you for this!
    As far as my genealogy goes, I’m an American southerner with ancestry here going back 300 to 400 years. The bulk of my ancestry is British, ie: colonial English and Ulster-Scots. I have some very old Huguenot ancestry I’ve seen going back to St. Lo and Poitou and I have distant German Palatinate ancestry.
    AncestryDNA results:
    England, Wales, & NW Europe 73%
    Ireland & Scotland 18%
    Germanic Europe 5%
    France 3%
    Cameroon, Congo 1%

23&me results:
    British & Irish 62.9%
    French & German 15.0%
    Scandinavian 0.9%
    Broadly Northwestern European 19.4%
    Broadly Southern European 0.9%
    Broadly European 0.1%
    Sub-Saharan African 0.7%

2. The Following 4 Users Say Thank You to Garimund For This Useful Post:

Agamemnon (11-03-2020),  JMcB (10-23-2020),  jstephan (10-23-2020),  Trelvern (11-02-2020)

Registered Users
    Sex
    Ethnicity
    Breton & Maineau
    Nationality
    French
    Y-DNA (P)
    R-BY145002 (DF13+)
    mtDNA (M)
    U4c1a

France France Bretagne
    Quote Originally Posted by Scaperbzh View Post
    Vous en pensez quoi de la nouvelle MàJ de 23andme? Perso mes résultats sont passés au rouleau compresseur B&I, au point que je doute de la précision ou de l'utilité du test? Même à 90% de confiance, ca me semble vraiment haut, même pour un bas-breton.

Attachment 40516
    Attachment 40517
    Moi, ce sont mes British& Irish que se battent avec mes French&German. Des fois, la balance penche pour l'un, des fois pour l'autre, des fois match nul (Broadly NW) !

Là, ce sont mes French&German qui se sont effondré (au profit des British et des Broadly et un peu de Spanish).
    Pour mon père, les French & les British progressent tous les deux...
    Y haplogroup: R1b: L21 --> DF13 --> BY145002
    The oldest L21 known are I2457 et I2565 from Stonehenge (Beaker Culture, 2400-1900 BC)

MTDNA: U4c1
    The oldest U4c1 known are "poz224", Yamnaya culture (2882-2698 BC), and 2 Bell-Beaker in Germany (Karsdorf, 2314-2042 BC)

Paternal MTDNA: K1b2b
    The oldest K1b2 are Eastern European Mesolithic: Kunda Donkalnis5 (Lithuania), 6000 BC and Meso-Ene Lepenski Vir Lepe28 in Serbia, 5900 BC.
    The oldest K1b2b is Alt-3, Corded-Ware Germany (2500 BC)

4. The Following 2 Users Say Thank You to Tolan For This Useful Post:

JMcB (10-24-2020),  Scaperbzh (10-24-2020)

Registered Users
    Sex
    Y-DNA (P)
    R-DF27-FGC23071
    mtDNA (M)
    T1a1

France Bretagne France France Bretagne Kroaz Du
    Quote Originally Posted by Garimund View Post
    Thank you for this!
    As far as my genealogy goes, I’m an American southerner with ancestry here going back 300 to 400 years. The bulk of my ancestry is British, ie: colonial English and Ulster-Scots. I have some very old Huguenot ancestry I’ve seen going back to St. Lo and Poitou and I have distant German Palatinate ancestry.
    ok, merci
    Du coup ça fait assez sens et ça explique plutôt bien les résultats une peu inhabituelle. Finalement ton mélange te rapproche pas mal des french west et plutôt les gallo-normands, mais sans en être un (et d'ailleurs nmonte ne s'y trompe pas), et finalement les résultats IA ne sont pas si mal.

6. The Following 2 Users Say Thank You to fabrice E For This Useful Post:

Garimund (10-24-2020),  JMcB (10-24-2020)

Registered Users
    Sex
    Y-DNA (P)
    R-DF27-FGC23071
    mtDNA (M)
    T1a1

je profites de ces quelques post pour vous partager une petite expérience "amusante". Suite aux discussions sur le fil G25 sur les distances euclidiennes et les problèmes de visualisation je me suis demander sije ne pouvais pas essayer un truc à partir de ma carte Armorique
    c'est ici : http://u.osmfr.org/m/489558/
    le principe est simple, je ne garde que les échantillons académiques (4 GP dans le même secteur) et je relie les échantillons dont la distance est inférieure à 0.3, comme ça prend rapidement l'allure d'un griffonnage d'enfants, j'ai commencé à diviser les échantillons par calques, il faut donc activer, désactiver les calques selon ce qu'on veut voir. Je ne m'attendais pas à grand chose, mais franchement ce n'est pas inintéressant, c'est juste un peu long et fastidieux à faire......je me demande même si je ne vais pas étendre l'expérience aux académiques français.....juste pour voir.

8. The Following 5 Users Say Thank You to fabrice E For This Useful Post:

Garimund (10-24-2020),  Helgenes50 (10-24-2020),  JMcB (10-24-2020),  jstephan (10-24-2020),  Youenn (10-24-2020)

Gold Class Member
    Sex
    Ethnicity
    NW European
    Y-DNA (P)
    I-L813 >Y36690
    mtDNA (M)
    H3s
    mtDNA (P)
    H3s

Normandie France Bretagne
    Quote Originally Posted by fabrice E View Post
    je profites de ces quelques post pour vous partager une petite expérience "amusante". Suite aux discussions sur le fil G25 sur les distances euclidiennes et les problèmes de visualisation je me suis demander sije ne pouvais pas essayer un truc à partir de ma carte Armorique
    le principe est simple, je ne garde que les échantillons académiques (4 GP dans le même secteur) et je relie les échantillons dont la distance est inférieure à 0.3, comme ça prend rapidement l'allure d'un griffonnage d'enfants, j'ai commencé à diviser les échantillons par calques, il faut donc activer, désactiver les calques selon ce qu'on veut voir. Je ne m'attendais pas à grand chose, mais franchement ce n'est pas inintéressant, c'est juste un peu long et fastidieux à faire......je me demande même si je ne vais pas étendre l'expérience aux académiques français.....juste pour voir.
    Fabrice,
    Cette carte d'Urville Nacqueville a des similitudes avec la tienne en ce qui concerne le Leon/Cotentin
    Screenshot_2020-10-24 Artisanat, commerce et nécropole Un port de La Tène D1 à Urville-Nacquevil.png
    Recent Ancestry, full Normand. Known Genealogy 7/8 of the Cotentin peninsula 1/8 region of Coutances. Unfortunately, there are many missing branches on the maternal side.

10. The Following 7 Users Say Thank You to Helgenes50 For This Useful Post:

Agamemnon (11-03-2020),  fabrice E (10-24-2020),  Garimund (10-24-2020),  JMcB (10-24-2020),  jstephan (10-24-2020),  palamede (10-25-2020),  Youenn (10-24-2020)

Registered Users
    Sex
    Y-DNA (P)
    R-DF27-FGC23071
    mtDNA (M)
    T1a1

c'est marrant non de voir cette connexion Finistère nord presqu’île du Cotentin ? d'autant que jen'ai pas encore fait apparraitre les scores, mais globalement les normands leur sont plus proches que les autres connexion sud et est !

12. The Following 3 Users Say Thank You to fabrice E For This Useful Post:

Helgenes50 (10-25-2020),  JMcB (10-24-2020),  jstephan (10-24-2020)

Registered Users
    Sex
    Nationality
    French
    Y-DNA (P)
    I-Y13432

France
    Quote Originally Posted by Garimund View Post
    Thank you for this!
    Garimund, I find it hard to believe that 2 remote Huguenots ancestors could have such an effect on drifting your whole profile, considering also that one of them is from Cotentin, which are close to insulars, maybe the Palatinate ancestors are more responsible of that effect in your case, what do you think? How much Palatinate ancestry do you have more or less ?
    Last edited by jstephan; 10-24-2020 at 01:57 PM.

14. The Following User Says Thank You to jstephan For This Useful Post:

JMcB (10-24-2020)

Registered Users
    Sex
    Y-DNA (P)
    R-P311
    mtDNA (M)
    H10

France Bretagne France Bretagne Kroaz Du
    Quote Originally Posted by fabrice E View Post
    Ma mère n'est reliée à aucun point, c'est normal ?
    50% Breton - 50% Mosellan

16. The Following User Says Thank You to Youenn For This Useful Post:

JMcB (10-24-2020)

Gold Class Member
    Sex
    Ethnicity
    NorthWest European
    Nationality
    American Southerner
    Y-DNA (P)
    R1b>L617 (England)
    mtDNA (M)
    J1c5 (N.Ire)

United States of America England Northern Ireland Scotland Wales Normandie
    Quote Originally Posted by jstephan View Post
    Garimund, I find it hard to believe that 2 remote Huguenots ancestors could have such an effect on drifting your whole profile, considering also that one of them is from Cotentin, which are close to insulars, maybe the Palatinate ancestors are more responsible of that effect in your case, what do you think? How much Palatinate ancestry do you have more or less ?
    Not enough to account for all the drift I have. With commercial tests, my mother and I show as being of British Isles stock. I have a pretty elaborate family tree as well, and it’s pretty consistent with what I get from commercial tests and I’ve verified lines using DNA matches. I haven’t been able to find out the source of this. Another problem is my ancestors have been over here such a long time, that it’s difficult to track down. I consistently show a pull towards Basques and to a lesser extent Gaul and the Swiss on these platforms. It has been a pretty interesting but frustrating ride to say the least, because I just don’t know.
    AncestryDNA results:
    England, Wales, & NW Europe 73%
    Ireland & Scotland 18%
    Germanic Europe 5%
    France 3%
    Cameroon, Congo 1%

23&me results:
    British & Irish 62.9%
    French & German 15.0%
    Scandinavian 0.9%
    Broadly Northwestern European 19.4%
    Broadly Southern European 0.9%
    Broadly European 0.1%
    Sub-Saharan African 0.7%

18. The Following 2 Users Say Thank You to Garimund For This Useful Post:

Agamemnon (11-03-2020),  JMcB (10-24-2020)

Registered Users
    Sex
    Y-DNA (P)
    R-DF27-FGC23071
    mtDNA (M)
    T1a1

Quote Originally Posted by Youenn View Post
    Ma mère n'est reliée à aucun point, c'est normal ?
    Oui, normal, le travail est en cours, ça va venir

20. The Following 2 Users Say Thank You to fabrice E For This Useful Post:

JMcB (10-24-2020),  Youenn (10-24-2020)

Page 91 of 95 FirstFirst ... 41818990919293 ... LastLast