Page 419 of 422 FirstFirst ... 319369409417418419420421 ... LastLast
Results 4,181 to 4,190 of 4214

Thread: [SPLIT] Le souk gaulois

Moderator
    Sex
    Ethnicity
    northwesterner
    Y-DNA
    U152>L2>Z367
    mtDNA
    H5a1

Normandie Netherlands Friesland Finland Orkney
    Cercle, Titane: j'ai du nouveau à propos de cet excentrique match X. Tatu T***mänen (qui n'est pas une dame mais un monsieur) est dans ma dernière mise-à-jour de 23&me, qui date d'hier. Pour 23&me nous ne partageons aucun segment du X, pas le moindre. Donc voilà qui semble bien confirmer ce que je pensais: plutôt qu'un cas génétique, un cas informatique, et sans doute assez trivial. C'est moins excitant, mais c'est comme ça.
    En North alom, de North venom
    En North fum naiz, en North manom

(Roman de Rou, Wace, 1160-1170)

2. The Following 3 Users Say Thank You to anglesqueville For This Useful Post:

cercle (01-11-2019),  JMcB (01-10-2019),  Massam (01-10-2019)

Gold Class Member
    Sex
    Ethnicity
    French Canadian
    Nationality
    Canadian
    Y-DNA
    R-M269 cousin test
    mtDNA
    H3a

Canada Acadia Canada Quebec Franco-Ontarian Wallonia Scotland
    Quote Originally Posted by anglesqueville View Post
    Cercle, Titane: j'ai du nouveau à propos de cet excentrique match X. Tatu T***mänen (qui n'est pas une dame mais un monsieur) est dans ma dernière mise-à-jour de 23&me, qui date d'hier. Pour 23&me nous ne partageons aucun segment du X, pas le moindre. Donc voilà qui semble bien confirmer ce que je pensais: plutôt qu'un cas génétique, un cas informatique, et sans doute assez trivial. C'est moins excitant, mais c'est comme ça.
    Quand c’est trop beau pour être vrai...

Mais ça a eu l’avantage, pour moi du moins, de me faire revisiter les principes d’hérédité de X, un sujet dont on parle très peu. Mais, quand on fait une recherche sur les adoptés, ça peut aider à départager les côtés des cousins, surtout chez un homme, puisque son X lui vient forcément de sa mère. Ça peut aussi aider à identifier les parentés doubles chez une femme, dans le cas où elle partage deux segments X différents avec quelqu’un. C’est là que j’ai trouvé très utile d’avoir le test de ma mère, car si j’ai un match en X qu’elle n’a pas, il me vient forcément de ma grand-mère paternelle.
    K13 : 55.7% North_Dutch + 44.3% Spanish_Andalucia @ 1,7
    K15 : 79.6% Orcadian + 20.4% Sardinian @ 3,27
    Of course one population is French... @ 4,09 and 5,38 for K13 and K15.
    Y-DNA of ancestors include R-M269, J-M67 (from 23andMe genocousins -12 lines to this ancestor),
    J-CTS1192 and E-L117 (from French Heritage DNA Project at FT-DNA)

4. The Following 2 Users Say Thank You to Titane For This Useful Post:

anglesqueville (01-10-2019),  JMcB (01-10-2019)

Moderator
    Sex
    Ethnicity
    northwesterner
    Y-DNA
    U152>L2>Z367
    mtDNA
    H5a1

Quote Originally Posted by Titane View Post

Mais ça a eu l’avantage, pour moi du moins, de me faire revisiter les principes d’hérédité de X, un sujet dont on parle très peu. Mais, quand on fait une recherche sur les adoptés, ça peut aider à départager les côtés des cousins, surtout chez un homme, puisque son X lui vient forcément de sa mère. Ça peut aussi aider à identifier les parentés doubles chez une femme, dans le cas où elle partage deux segments X différents avec quelqu’un. C’est là que j’ai trouvé très utile d’avoir le test de ma mère, car si j’ai un match en X qu’elle n’a pas, il me vient forcément de ma grand-mère paternelle.
    Oui, je parlais de "cas informatique". Je ne veux pas donner de l'eau au moulin des "anti-ftdna". Je ne crois pas un instant à une erreur de séquençage du X, mais bien à un bug dans la base de données. Et les gens dont c'est le job (j'en ai un exemplaire en la personne de ma femme) disent toujours, au moins en privé, qu'une grosse base sans bug, cela n'existe pas. Que ce bug-là soit tombé dans ma "filière finlandaise" est seulement un hasard amusant. Dommage quand même, car comme tu t'en souviens peut-être, je suis toujours un peu énervé par cette toute petite mais incontestable "part baltique" de ma mère, que je ne parviens pas mettre en relation avec rien de crédible.

6. The Following 3 Users Say Thank You to anglesqueville For This Useful Post:

Administrator (01-13-2019),  JMcB (01-10-2019),  Titane (01-10-2019)

Registered Users
    Sex
    Ethnicity
    Norman/German
    Nationality
    Canadian
    Y-DNA
    R1B-DF99(FGC16982)

Normandie Germany Imperial
    Quote Originally Posted by Titane View Post

C'est probablement un kit synthetique reconstitute. Quelqu'un me contactait recement a ce sujet par ce qu'il matchait son X sur toute la longueur.
    K8: French East/German South/Austrian 26%, French North East/Belgian/German West 25%, French North 25%, Irish/Scottish/Welsh 10%, French South/French Basque 9%, German East/Czech/Austrian 5%
    K16: German/Czech/Austrian 33%, French/Belgian 23%, Portuguese/Spanish 22%, Irish/Scottish/Welsh 13%
    K36: German Rheinland-Pfalz 35%, French North West 27%, Spain 27%, Ireland 11%
    G25: German 40%, French 28%, Spanish 23%, Irish 9%
    K16: German 50%, French 19%, French East 9%, Spanish 8%

8. The Following 2 Users Say Thank You to Theconqueror For This Useful Post:

JMcB (01-10-2019),  Titane (01-10-2019)

Registered Users
    Sex
    Ethnicity
    Western Meseta Iberian
    Nationality
    Portuguese
    Y-DNA
    E-Y31991 > PF4428
    mtDNA
    H20

Portugal 1143 Portugal 1485 Portugal Order of Christ
    Quote Originally Posted by anglesqueville View Post
    Cercle, Titane: merci de votre intérêt pour ce cas étrange. Je n'ai pas eu le temps de m'y intéresser vraiment depuis la semaine dernière. Le seul élément que je puisse ajouter, c'est que je partage avec cette dame Tatu T****änen 23 matches, tous 5th or remote, presque tous (22) finlandais, aucun autre X-match. J'avoue que je ne sais pas quoi faire de cette observation. Pendant que j'y suis, je passe la parole au modérateur, qui a été bien absent ces derniers temps.

Donc ... info du modérateur à vous tous amis francophones d'AG. Je traverse en ce moment une période rendue difficile par des soucis de santé. Vous me pardonnerez de ne pas détailler, disons simplement que c'est un peu plus embêtant qu'un coup de grippe. Ma présence sur le forum et l'attention que je pourrai lui consacrer vont être très irréguliers dans les prochaines semaines au moins. S'il arrivait qu'un d'entre vous rencontre des problèmes, comme cela est arrivé l'année passée, et que je ne réponde pas à ses messages, cela signifiera seulement que je ne peux pas. J'ai informé les Admins, qui sont toujours le meilleur recours possible.
    Get well soon, Anglesqueville! Best wishes
    G25 Hidden Content and Hidden Content distances
    Hidden Content
    Hidden Content
    Hidden Content

DEIBABOR
    IGO
    DEIBOBOR
    VISSAIEIGO
    BOR

10. The Following 4 Users Say Thank You to Ruderico For This Useful Post:

anglesqueville (01-10-2019),  ffoucart (01-11-2019),  JMcB (01-10-2019),  palamede (01-10-2019)

[ADMIN] Replying to several comments made several weeks ago.

Unusual to see these complaints in quick succession (some of the substantiated comments would have been welcomed in our Suggestions area). Some of these points are understandable for, as angles correctly states, most of you are not privy to the inner workings of the forum. Nonetheless;

Quote Originally Posted by Cassoulet
    Can admins / mods read PM? Hello privacy.
    We cannot read anyone's PMs in any form, unless another member forwards those PMs to us.

(note this user is currently banned but may return pending further info)

Quote Originally Posted by TheConquerer
    I think that in terms of transparency users should be able to know the moderators on this site. Who are they? Several threads were also shut down because they came into the rules of the site.
    The site's moderators and administrators.

Regarding the banned user(s), I refer to this Term in our ToS;

6.6 Individual bans/suspensions are not for general discussion on the forum as they distract from the forum's intended focus. Any open threads or posts relating to these will be managed accordingly. Instead, if members of the community wish to learn about another member's ban/suspension, they must contact a member of the administration via PM directly to address their inquiries. Additionally, existing members must not post any content on behalf of banned members.
    We have never withheld this information from inquiring members, and never will do in the future either, for that matter.

Quote Originally Posted by Helgenes
    The first reason the lack of security on this site, we could realize the past months.
    Anthrogenica receives security input from two mainstream services. We also have a security expert on hand if we have any issues. There have not been any security issues affecting the site since the cryptocurrency mining incident in late 2017. The steps described previously were implemented in response to this. We also have several other steps in place, but I will not state these publicly.

The situation which took place in Oct-Nov was completely unrelated to forum security. Said downtime was due to several unforeseen server migration issues, which were largely due to our vBulletin upgrade last Winter. We elaborated on this ahead of time (here) and provided several follow-ups (here, here).

I note from the following page that you have decided to support us financially, and we thank you immensely for this, Helgenes. The site is completely run on a voluntary and non-profit basis, so every contribution by thoughtful members like you help us maintain this space for reasoned discourse.

Quote Originally Posted by Cassoulet
    If he is smart he comes back under another identity, proxy, blocking cookies and it becomes harder to detect even if with his impressive number of post, people will remember more easily his way of writing. ...
    Not breaking our rules is the easiest way of avoiding a ban.

Doubling down is the easiest way of undoing whatever goodwill the team has towards a longstanding member. That is what happened in the cases discussed by other members in these pages.

Quote Originally Posted by Helgenes
    Even if I do not like this word, there should be a tie, some are not afraid to say who they are, others will always be hidden
    Some of us choose to use anonymity in handling administrative matters because of past experience. Some ex users have stalked members of our team after their bans or suspensions. Ironically, they used anonymity to do this.

Given nobody in the team directly benefits from running the site (including financially), it is in our interests to give each other a means to uphold the forum's Terms of Service without the added ramification of our real world personas being targeted online. These anonymized admin accounts were created in response to these threats. Pragmatism over idealism.

I refer to this Term in our ToS;

1.9 If issues with inconsistency or failure to maintain any of these ToS by the moderation team arise, members are expected to directly contact the "Administrator" account only via private message.
    If there are issues regarding one of the anonymized accounts (like this one), contact several of the admins to review the matter. The majority of decisions made by the team are done as a collective.

Quote Originally Posted by Ric
    This is partly the fault of Anhtorgenica. If there was not this stupid limit of 5 visits for non-registered visitors, and that one could consult the site at will without necessarily wanting to post, I would write-off immediately.
    The guest viewing limit is mostly unrelated to problem users, the majority of which from our experience become 'testy' or 'trollish' after they have received infractions from us.
    This limit is there to incentivize viewers to register and participate in discussions. Thus, it serves the purpose of decreasing the odds of echo chambers forming on this site. It may be annoying to some unregistered users, but registration is completely free.

We are not accountable for when members (be they longstanding or new) willfully break the very Terms they agreed to on registration. If our rules are deemed harsh from the outset, prospective members have the choice of not registering with us.

If we regularly 'soften' our Terms for longstanding members, that will rightly give new members less confidence that we will fairly adjudicate over matters. If we 'soften' our Terms substantially, the tone of this forum will inevitably slide towards the sort of rancor observed in the more bigoted and anarchic environments.

Accusations of bias towards our team are thankfully rare, but these too are without merit, given we are multi-national, multi-gender, multi-racial, multi-faith and completely apolitical.
    Forum Reminders - Please remember to:
    Report any problematic content • Adhere to Anthrogenica Hidden Content • Discuss respectfully • Be mindful of sharing user data (both yours and others) • English language only in main forum area • PM 'Moderator' or 'Administrator' accounts for basic maintenance tasks (not personal accounts) • PM this account regarding member ban info or forum inquiries

12. The Following 4 Users Say Thank You to Administrator For This Useful Post:

anglesqueville (01-14-2019),  Helgenes50 (01-14-2019),  JMcB (01-14-2019),  Titane (01-14-2019)

Registered Users
    Sex
    Ethnicity
    West European
    Nationality
    French
    Y-DNA
    I1-Z17954>Z17926
    mtDNA
    H1e1a

France Germany
    Est-ce qu'il y a une carte de France du taux de femmes-fontaines dans la population ?
    FTDNA => 67 % West and Central Europe - 18 % South Europe - 14 % East Europe - < 1 % North and Central America

V2 K15 (Average France) => North Sea : 27.46 (28.25) - Atlantic : 21.26 (26.05) - West Med : 19.05 (15.53) - Baltic : 9.17 (8.22) - Eastern Euro : 8.80 (6.32) - West Asian : 6.31 (4.66) - East Med : 4.85 (6.72) - Red Sea : 2.08 (2.83) - Amerindian : 1.02 (0.20)

Registered Users
    Sex
    Ethnicity
    Norman/German
    Nationality
    Canadian
    Y-DNA
    R1B-DF99(FGC16982)

Normandie Germany Imperial
    Quote Originally Posted by The_Lyonnist View Post
    Est-ce qu'il y a une carte de France du taux de femmes-fontaines dans la population ?
    ?????
    K8: French East/German South/Austrian 26%, French North East/Belgian/German West 25%, French North 25%, Irish/Scottish/Welsh 10%, French South/French Basque 9%, German East/Czech/Austrian 5%
    K16: German/Czech/Austrian 33%, French/Belgian 23%, Portuguese/Spanish 22%, Irish/Scottish/Welsh 13%
    K36: German Rheinland-Pfalz 35%, French North West 27%, Spain 27%, Ireland 11%
    G25: German 40%, French 28%, Spanish 23%, Irish 9%
    K16: German 50%, French 19%, French East 9%, Spanish 8%

15. The Following User Says Thank You to Theconqueror For This Useful Post:

JMcB (01-14-2019)

Moderator
    Sex
    Ethnicity
    northwesterner
    Y-DNA
    U152>L2>Z367
    mtDNA
    H5a1

Quote Originally Posted by The_Lyonnist View Post
    Je rentre tout juste, et je suis content que ce soit pour te décerner le prix de la question la plus drôle de l'histoire d'AG.

17. The Following 2 Users Say Thank You to anglesqueville For This Useful Post:

JMcB (01-14-2019),  The_Lyonnist (01-14-2019)

Registered Users
    Sex
    Ethnicity
    West European
    Nationality
    French
    Y-DNA
    I1-Z17954>Z17926
    mtDNA
    H1e1a

France Germany
    Quote Originally Posted by Theconqueror View Post
    ?????
    Le pourcentage de femmes-fontaines par région ou par département.
    FTDNA => 67 % West and Central Europe - 18 % South Europe - 14 % East Europe - < 1 % North and Central America

V2 K15 (Average France) => North Sea : 27.46 (28.25) - Atlantic : 21.26 (26.05) - West Med : 19.05 (15.53) - Baltic : 9.17 (8.22) - Eastern Euro : 8.80 (6.32) - West Asian : 6.31 (4.66) - East Med : 4.85 (6.72) - Red Sea : 2.08 (2.83) - Amerindian : 1.02 (0.20)

Page 419 of 422 FirstFirst ... 319369409417418419420421 ... LastLast